luni, 27 ianuarie 2014

Pancakes cu afine



Iarna si-a intrat in drepturi, asa ca in rutina zilnica a aparut un nou element: deszapezirea... Intre doua iesiri la lopata am apucat sa improvizez niste clatitute, nu de alta, se termina ianuarie si ratez provocarea "Dulce Romanie", gazduita in aceasta luna de Corina.
Am ales sa pregatesc reteta Divei in bucatarie.

Ingrediente: 200 g faina,
1 plic praf de copt,
1 lingura zahar pudra,
1 ou,
300 ml lapte,
30 g unt topit,
1 ceasca afine, 1 lingurita faina,
unt pentru prajit clatitele.

Am amestecat faina cu zaharul pudra si praful de copt si am incorporat-o in lapte; am adaugat oul batut si untul topit.
Am omogenizat compozitia cu un tel in forma de para, dupa care am incorporat si afinele tavalite prin faina (acea lingurita de care era vorba la ingrediente). Afinele mele au fost din congelator, drept pentru care le-am lasat la dezghetat intr-o strecuratoare.
Am lasat aluatul sa leneveasca circa 30 de minute.
Am topit putin unt intr-o tigaie incinsa; am intins untul, cu ajutorul unui servetel, ungand bine tigaia. Am turnat putina compozitie, cu ajutorul unui polonic (care nu a fost plin); am rumenit (poate un pic cam mult, exces de zel, ce sa zic) pe ambele parti clatitele.
Le-am papat cu dulceata de afine.

3 comentarii: